CECILIE BAHNSEN
I TRÅD MED VERDEN
Det er svært at holde fingrene fra de dragende designs og tekstiler, man møder i Cecilie Bahnsens univers. Og da vi hos Fischer selv brænder for det stoflige udtryk, var det en sand fornøjelse at give en hånd med gardinerne til tøjdesignerens studio.
Atelier og showroom
Når man kører ud til lokalerne i det lidt gråmelerede industrielle kvarter, er taktil og farverig ikke de første ord, som springer i øjnene. Men i stueetagen i en af bygningens længer åbner sig en lille dør ind til Cecilie Bahnsens verden af taktile kreationer, dekorationer og kolleger.
“Vi fandt i sin tid lokalerne, da vi skulle skyde vores SS20 kampagne. Vi blev så begejstrede for lokalerne, at vi efterfølgende valgte at leje dem til vores showroom og atelier. Vores studio er placeret i 2 plan, hvoraf vores etalier er placeret øverste oppe under smukke hvælvede lofter” Fortæller Birgitte Boye, Head of Marketing & PR for Cecilie Bahnsen, som vi talte med ved vores ankomst til deres hovedkvarter på Østerbro.
Venner af huset
Når man går gennem brandets lokaler, går det hurtigt op for en, hvor meget personlighed, der emmer ud af detaljerne. Ikke bare i Cecilies egne designs, men i interiøret. Mannequinerne, som bærer det ene sæt tøj mere fængende end det næste, er prydet med top og base af glaskunstner Nina Nørgaard. Stålmøblement af Magniberg står som kold kontrast til de ellers farverige stoffer. Selv vandglassene er håndlavede af førnævnte glaskunstner. Det er gennemtænkt uden at virke overdrevet.
Om dét siger Birgitte: “Det er en stor del af Cecilie og brandets DNA. Cecilie tænker ud over tøjet og inkorporerer dna’en i hele sit univers. Det afspejler sig i valget af møbler, vaser og glas og selv serveringsbakker.” Hun fortsætter: “Cecilie har øje for smukke detaljer. Især når de er uforcerede. Cecilie har gennem tiden inkluderet en række smukke design, som er skabt af venner af huset, og disse er blevet en fast del af indretningen. Og det tager vi med ud i verden, når vi f.eks. afholder show i Paris eller private appointments i New York eller Tokyo”
Mellem sten og stoflighed
Det er tydeligt, at her hersker et spil mellem det firkantede betonklædte rum og det mere sarte og taktile, som Cecilie Bahnsens design repræsenterer. F.eks. pryder to prangende patchworkgardiner af upcycled materialer fra forrige kollektioner kontorets entré og skaber en væg af stof, som skærmer deres lagerrum. Det skaber en sanselig dynamik, samtidigt med en ro, som vi hos Fischer gerne ville bære videre til de rum, hvor Cecilie og hendes team havde brug for den.
Både i atmosfæren og i samtale med de tilstedeværende kolleger kunne man mærke en afslappethed i lokalerne. I samtale med Birgitte kom hun ind på emnet everyday couture, som fanger essensen af brandet:
"Man skal kunne leve i tøjet. Endda hellere på en mandag en den der lørdag aften."
Der er ikke én rigtig måde at bære tøjet på,” siger hun og fortsætter: det er essentielt for Cecilie at give plads til personligt udtryk, hver enkelt kvinde bære det på den måde, der er rigtig for hende. Vi har derfor også haft en lang række photo shoot, hvor Cecilie´s design naturligt er blevet mixet med modellernes egne garderober for at skabe et naturligt udtryk, der viser hvordan vi i studiet bruger kollektionen i hverdagen.
Mange kampagner har også inkluderet teamet, hvor netop personlig styling også har været omdrejningspunktet. Det er en gave, at folk selv fortolker stylingen.
Vi kunne ikke være mere enige hos Fischer. Da vi ankom med vores designs, vidste Cecilie også præcis, hvilke farver, der ville leve ubesværet med det eksisterende univers. Opdelt i sektioner skulle løsningerne henholdsvis skærme tre mødelokaler, to kontorer og et appointment room, hvor kunder såvel som gæster møder brandet helt tæt på. Her blev løsninger valgt, der hver især afspejlede rummets æstetiske og funktionelle behov, fra top til tå. Vi er stolte af at se, hvordan vores gardiner er blevet fortolket inde hos Cecilie Bahnsen.
Når man arbejder med toneangivende stemmer inden for design og tekstiler, får man så meget givet i løsningsprocessen. Både i farve, form, stemning, funktion, stil og sjæl. Og lige præcis Cecilie Bahnsens toneangivende stemme, samarbejdede vi for at få frem i deres lokaler.
Nogle gang er det ikke gardinerne, der skal skinne. Tværtimod. Når man har at gøre med et showroom, hvor dekorationer, besøgende og måske beklædningsgenstande skal have rampelyset, er det vigtigt, at gardinerne ikke konkurrerer, men løfter rummets andre beboere.
Især menneskene, der har sin daglige gang i Cecilie Bahnsens lokaler, skal føle sig set og hørt. Hvilket oftest gælder for professionelle rum og deres brugere. Derfor var det vigtigt at gardinerne ikke kun leverede på et æstetisk højt niveau, men også på funktionalitet, for at give bedst mulig akustik, privatliv og lyskontrol.
Vil du kontaktes af en rådgiver?
Om du er privat eller professionel, vil vi altid gerne tage en uforpligtende snak om dit projekt. Udfyld formularen herunder og vi vender tilbage til dig hurtigst muligt. Ellers er du altid velkommen til at ringe til os på 7015 4055.